donderdag 11 juni 2009

where the sun was meet the moon deel 15 ( vervolg levensverhaal Zuid Afrika Nederland..2002)



( afbeelding is stukje sfeerimpressie zoals het kantoor eruit kwam te zien, hier werden manipulaties vanuit de natuur gebruikt op plaffond, het betreft de schaduwzijde van een roos.., door de structuur te gebruiken zoals zebra printen ook doen ontstaat een gemanipuleerd plaffond wat rond lijkt maar rechthoekig is..)


Die dag daarop vertrok Lindsay naar Zuid Afrika en kon haar al niet meer bereiken omdat haar vlucht waarschijnl al was vertrokken, zij had beloofd Robert op te zoeken voor me om te vragen wat er gaande was.. Ik kreeg Robert ook niet te pakken om hem te vragen of hij toch ook boodschappen zag in tv radio en of films... Hij bleek steeds meer onbereikbaarder te worden voor me ..;-(

Een paar dagen later nam Lindsay contact met me op dat ze Robert gesproken had maar dat hij op alle fronten probeerde de afspraak te cancelen en geen ontmoeting met haar te regelen.

Ze hield blijkbaar vol en kon toch een ontmoeting toen volgens haar afdwingen en heeft Robert mijn brief en gouden ring gegeven met de steen erin in de blauwe lievelingskleur van hem waarvoor ik maandenlang heb gespaard. Robert zag er erg slecht uit volgens Lindsay en was ook erg gehaast volgens haar en zoals ze ook al zei dat hij veel te laat op de afspraak kwam aanzetten baarde mij ook al beetje zorgen omdat dit juist niets voor Robert was. Hij was iemand van stipte tijd.. en kwam altijd zijn afspraken na dit hoorde ik ook van anderen zeggen eerdere keren..

Ik heb van lindsay te horen gekregen dat Robert zei dat ik door moest met mijn leven maar hoe kan je doorgaan als iemand je wakker schud, alles in werking zet en dan juist wegrent...

Ik snapte er totaal niets van en wist me geen raad hiermee.

Lindsay hield me op de hoogte maar een tweede ontmoeting met Robert kwam er niet van zei ze me. Lindsay is drie weken door Zuid Afrika gaan trekken en had volgens haar zeggen geen enkel contact meer met Robert gehad en hoezeer dit me ook deed ik moest wel door met mijn zaak ;-(.

Of ik het nu leuk vond of niet, er liepen inmiddels onderzoeken naar hetgeen wat en waar er aangericht zou zijn in mijn zaak. Het bleek volgens de fiscus een lange procedure worden omdat de Fiscus in dit geval alles uit wilde zoeken.

Ik probeerde zoveel mogelijk door te gaan en bleef soms urenlang tot diep in de nacht in de zaak zitten luisterend naar de Zuid Afrikaanse muziek waarin ik zoveel boodschappen herkende en het net was of de stemmen me wat wilden vertellen.

Hoe meer ik er naar luisterde hoe meer ik begon te herkennen, op een avond toen ik diep in de nacht nog in de zaak zat en zat te huilen om de dingen die gaande waren, de onmacht, het onwerkelijke, en vooral de oneerlijkheid waarmee alles werd afgedaan..

Mijn vrienden de meesten die me stuk voor stuk lieten stikken omdat ik volgens hun zeggen ervandoor was met een jongen van maar 21 uit Zuid Afrika .. , wat ze niet wisten is dat ik er niet voor gekozen had weg te rennen maar juist probeerde dingen op te lossen en dan hopelijk als vrij man de dingen weer te kunnen doen waarvan ik droomde nog steeds samen met robert.



Hoezeer therapeuten me ook moed in probeerden te praten ik bleef diep van binnen ontroostbaar.

Ik besloot nog een kaartje richting Zuid Afrika te sturen hopende dat Robert in zou zien dat ik geen slechterik was maar juist ervoor koos niet weg te rennen omdat ik dat niet kon maken tegenover mijn ouders en vooral mijn familie die onwijs veel moeite hadden gestoken ook in mijn bedrijf en op alle fronten mij steunden door mij met de zaak te helpen.

Ik ben echt bang dat Robert het als afwijzing naar hem gezien had maar dat was diep van binnen absoluut niet de bedoeling hij was mijn enige zielsmaatje die me 100 % begreep toen hij me zelfs al aankeek.

Hij was de persoon die ook mijn leven veranderde toen ik dat hotel inliep in Zuid Afrika krokodille in in Nelspruit toen we het hotel uitgegooid waren omdat menno een grote mond had gegeven de avond ervoor omdat de recectionist ons exact zoals Menno had gezegd een two Double bed had gekregen.. two double was echter in zuid Afrika geen twee twee persoonsbedden maar bleek om twee een persoons boxsprings te gaan..

achteraf gezien hebben we geschaterd van de lach omdat we toen pas beseften dat de receptionist puur had gedaan wat hem gevraagd werd.

Ik weet nog dat er onwijs veel ergenis was over het roken van menno zowel gemma als mijn tante hennie. In zuidelijk Afrika word het niet toegestaan ook in openbare ruimten totaal niet te roken. Ook in het hotel was hier al discussie over geweest en herrinner vaak de ruzies tussen menno en mij.

Ik was onwijs blij dat Robert me weggetrokken had bij mijn ex omdat er al vele jaren sprake was van ruzie en een ongezonde relatie of verstandhouding maar ik hield van hem dus dan doe je denk ik toch meer moeite om de relatie in stand te houden van beide zijden.

Nu achteraf zie ik in hoe moeilijk ik dingen in de hand heb kunnen houden en hoe vaak mensen rekening moesten houden met het gedragspatroon van Menno omdat deze ook een zogenaamde kraakfobie had, zodra ik en of anderen ook maar iets kraakten dan werd hij al pist off en keek mij of betrokken persoon zeer giftig aan.

achteraf gezien heb ik het toch nog lang uitgehouden, ik en mijn moeder belden constant naar de makelaar of het appartement al verkocht was maar bleek nog niet het geval te zijn volgens van Burken en van Ginkel.

ik ging ondertussen samen met erg veel hulp ondertussen door met het verbouwen van de zaak, omdat deze hoofdzakelijk werd verzorgd en bekostigd door fabrikanten zoals parketteurs en stoffeerders en hulp van derden kon een schitterende zeer onwerkelijke zaak tot werkelijkheid gemaakt worden.

Een wonder bleek zich te voltrekken toen we stukje bij beetje een zaak wisten te creeren welke te onwerkelijk mooi voor woorden was. Ondertussen bleek het conflict van de vorige boekhouder uit te lopen op diverse woordenwisselingen maar bleef voet bij stuk houden omdat deze boekhouder geen specificaties wilde sturen van de bedragen welke hij gefactureerd had aan mijn bedrijf. ik Bleef voet bij stuk houden en weigerde dan ook die factuur te betalen.

Geen opmerkingen: